Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Olyckligt kär

Av Patrik - 25 september 2011 14:49

Det är väldigt lätt för mig att börja gilla en tjej det behövs bara att hon säger hej eller ens svarar mig så tror jag att hon gillar mig och vill ju jag så klart lära känna henne. Och dom flesta uppkattar ju inte detta utan ser mig som någon jobbig bara eftersom jag bryr mig om dom och inte lämnar dom i fred. Men eftersom de flesta tjejer dissar mig totalt eller vad man ska säga så brukar jag väl bli tvungen att ge mig ganska snabbt för man märker ju när någon inte vill, iaf jag gör det vet ju att vissa har det problemet att dom inte kan se det men det har inte jag. Så man kan väl säga att de flesta gör det ganska lätt för mig eftersom dom är så tydliga att dom inte vill prata med mig och lära känna mig utav olika anledningar. Men nu har jag ju då stött på en som inte gjort så och det är ganska otroligt hon är både super snygg och trevlig även mot mig :O Jag kom i kontakt med henne på min förra blogg som jag nu slutat med och jag kommer till och med ihåg vad jag tänkte när jag såg hennes visningsbild för första gången på msn. och jag började ju ganska snabbt tycka om henne som jag gör med alla enda skillnaden var ju att hon inte ignorerade mig tillbaka hon svarade och var riktigt trevlig. Det tyckte jag ju var konstigt och lite läskigt länge men nu har vi ju skrivit till varanadra i över 1,5år och det känns väl egentligen fortfarande lite så men fast på ett bra sätt. Detta låter väl bra kanske tycker dom flesta men nu är det ju så att jag tycker ju om henne väldigt mycket och hon betyder ju bra mycket mer för mig än vad jag gör för henne. Men det är ju svårt att komma ifrån eftesom hon har ju massor med människor i sitt liv medan jag har en då är det ju ganska självklart att det blir så tror jag. Jag vet ju egentligen inte vad kärlek är och så eftersom jag bara suttit här i min ensamhet typ hela livet men jag använde google och sökte på "hur vet man att om man älskar någon" Och det är ju så klart olika för alla men de flesta höll ju med om att man kunde inte sluta tänka på personen, man kunde inte tänka sig hur ens liv skulle se ut utan den personen i ens liv, och att det gjorde ont att vara ifrån den man älskar med mera. Och detta stämmer väl ganska bra in på mig jag kan ju verkligen inte sluta tänka på henne! Jag tänker på henne hela tiden undrar hur hon mår, vad hon gör med mer med mera och hur hon mår brukar också bestämma hur jag mår om hon har det jobbigt så tänker jag ju på henne hela tiden och vill att hon mår bra. Ska hon göra något så vill jag ju veta hur det går osv. Detta låter väl bra tycker säkert de flesta men det finns ju så klart även en del problem för det första bor hon ju för långt härifrån sedan känner ju inte hon som mig. Men det får ju inte mina känslor att försvinna och får det ju inte att göra mindre ont. Och jag lovar hon är som knark för mig jag kan inte låta bli att skriva till henne jag försöker ibland men det är så sjuk svårt att det går bara inte :O Även om jag egentligen inte har något att skriva för jag bryr mig ju så himla mycket om henne och kan bara inte sluta tänka på henne. Det mest tragiska är ju att även hur underbara jag än tycker hon är så vet jag ju att det aldrig kan bli något.


Kan väl kanske passa på att skriva här att jag bara skriver ner mina tankar och känslor i såna här inlägg för mina tankar hoppar ganska bra för det mesta =D Men det är bara att kommenter om ni undrar något eller vill veta mer =)

 
 
Ingen bild

En liten tjej

25 september 2011 19:07

hej du! jag är en tjej på bara fjorton år och det kanske känns konstigt att få ett litet råd av en som är yngre, men men.... Jag ville bara säga att det är bra saker du tar upp i din blogg, och om du vill hitta den rätta, så är det lixom meningen att du ska ut och leta efter henne! Sitt inte inne och vänta, gå ut mer, leta runt lite, gå med i dejtingsajter eller nånting! Gör nånting, annars är det ju ingen ide' om du inte ens försöker.... Jag hejar på dig grabben, men tjejerna kommer inte hem till dig av sig själva! Jobba på! Krma från en liten Julia <3

Patrik

25 september 2011 19:12

Inte konstigt alls att få tips ifrån yngre faktum är att den person som verkat förstå min situation bäst var en tjej som var bara 12 år =O klok den tjejen för sin ålder. Men jag har provat ganska mycket olika sidor och sånt men fått 0 respons och det kostar ju pengar med så =/

 
Ingen bild

Liten tjej igen!

25 september 2011 19:08

PS. denna tjejen du gillar, be henne att träffas nån gång, det kan ju bara bli en bättre kontakt mellan er om ni träffas? lycka till! DS.

Patrik

25 september 2011 19:14

jag har träffat henne men alltså hon har både kille och bor runt 100mil härifrån så det är ju som det är =(

 
Yngre tjej

Yngre tjej

26 september 2011 11:12

Hej där! Jag är en 10 årig tjej som verkligen känner med dig i din sits. Jag tycker att du borde dra dig själv ur soffan / sängen / datorstolen och traska iväg till det sociala livet! Ut på olika caféer och prata med folk! När du ser en "rätt" så ensam kvinna, gå fram och prata med henne! Vem vet vilken kontakt ni skapar. Gå vidare dude, glöm denna tjejen som du är förälskad i, som du sa så bor hon ju runt 100mil bort och har en kille, då ska du inte gå efter henne som en nyfiken apa och glo runt och tycka synd om dig själv, ut i det sociala!

Kram en 10 årig tjej - Alice.

PS; Jag kanske använde några konstiga ord, eller fel ordsaker i fel sammanhang eller mer problem, men döm mig inte. En 10 årig tjej kan inte allt.

Kram, Alice.

http://simningochmer

Patrik

26 september 2011 15:24

men nu är det ju tyvärr så att om man suttit här ensam hela livet så är det inte bara att gå ut och prata med folk man blir lite annorlunda och konstig om man lever som jag har gjort så den sociala biten är inget jag klarar av och jag skulle aldrig varken gå ut någonstans tex på krogen eller ett cafe, eller för den del gå fram och prata med någon det finns bara inte =(

 
Nathalie

Nathalie

26 september 2011 15:44

Vet du vad Alice 10 år du har så fel!
Och du ska inte känna igen dig i sånna här lägen alls eftersom du bara är 10 år gammal.
Dessutom att man ändrar sitt sätt att vara som man har varit hela livet är inte så jävla enkelt som du verkar påpeka att det är.

Men du har rätt i en sak, en tioårig tjej kan inte allt...verkligen inte!!

http://blablablabla

Patrik

26 september 2011 16:00

Hehe kan inte annat än hålla med om man är 10år så borde man ju varken veta vad ensamhet eller sex är så man kan bara inte ha hunnit med det =P

Och nej det är verkligen inte lätt att ändra som man varit hela livet speciellt inte själv i mitt fall man behöver någon som tvingar en att ändras. I mitt fall vore det egentligen väldigt enkelt men fortfarande så går det ju inte att göra själv.

 
Ingen bild

Hanna

26 september 2011 16:27

Jag är 24 år och har aldrig varit i en relation, vilket är ett medvetet val. Jag har blivit skrämd av mina vänner som varit i dåliga förhållanden med riktiga skitstövlar till karlar. Men visst inser jag att man missar något. En killkompis till mig sa det bara rakt ut till tjejen han gillade och hon avböjde men ångrade sig ett halvår senare och nu har de varit ett par i ett år och ska flytta ihop. Så det kan ordna sig:)

Patrik

26 september 2011 17:34

Tro vad du menar med att du aldrig varit i en relation?

 
Ingen bild

Ninep

28 oktober 2014 01:44

Tycker nog att du ska söka Gud , tappa inte hoppet! Eftersom jag har själv gått igenom svåra lidanden att jag nästan höll på ta livet av mig, min morsa hade dröm om att hon bad för mig i en kyrka och då rörde en stor vit hand vid henne och sa "var inte rädd"... sen dess förstod man att det var Jesus som rörde vid henne, därefter kände jag hopp om att Gud finns för en och då försvann denna känslan av självmord på en kort tid utan mediciner.

Mitt tips är att du kan söka ett klipp på Youtube: En ateists väg till Gud.

Uppenbarelseboken 3:20
"Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig"

Lycka till med kärleken förresten!

Gud välsignelse dig!

Patrik

16 februari 2016 19:18

tror inte på gud :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 16 februari 2016 19:42

She still gives me the shakes! Bara jag ser en bild på henne så tänker jag tillbaka på min första kram och hur underbart just den tiden i mitt liv var! Läskigt! ...

Av Patrik - 6 februari 2012 18:51

Jag trodde aldrig att jag varken skulle hitta någon som ville ha mig eller någon som var lite som mig när det gäller blyghet och vad ska man säga... Isolerad   Men nu har jag iaf hittat henne och om tio dagar kommer hon hit till Sundsvall med tåget o...

Av Patrik - 27 januari 2012 22:36


Håller på att längta sönder mig till vecka 7! Hoppas på att allt går som det ska och jag ska få träffa väldens underbaraste och finaste tjej :) Blir nog att ta ledigt ifrån jobbet en hel vecka :D jag har bara tagit ledigt en dag förut på 5år :D Men d...

Av Patrik - 1 januari 2012 00:15

Vill bara kräkas på alla dom som säger dom gillar mig och är min vän men det finns inte ett piss med tid till mig så jävla underbar är jag! Sedan får man dom kommentarerna här på bloggen då som frågar varför jag inte bara slickar upp dom jävla lögner...

Av Patrik - 1 januari 2012 00:11

Ytterligare ett år har gått och jag sitter på samma jävla ställe! alla säger bara det kommer bli så himla bra men ingen vill ju själv men det kanske finns NÅGON där ute som vill tillbringa tid med en ful jävla idiot som mig!! Är så less! och ingen ra...

Presentation


Singel, 25år, okysst och ensam

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards