Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Tankar kring sex och relationer

Av Patrik - 24 september 2011 22:38

Jag är 25 år och har aldrig haft sex och egentligen aldrig funderat så mycket på det heller förän de senaste månaderna. Jag ser ju aldrig att jag själv kommer hitta någon tjej eller att få ha sex men man funderar ju lite ändå. Jag tycker relationer överhuvudtaget nu mera är väldigt konstiga det verkar vara sex först och lära känna sedan, men samtidigt säger man att det är insidan som är viktigast. Borde det inte då vara att man lär känna folk först innan man har sex? För annars är det väl ändå ustidan man går på? Jag menar man ser en tjej/kille som gör en kåt typ sedan har man sex med dom, sedan efteråt så klart om sexet är bra lär man känna dom kanske. Inte konstigt att förhållandena inte funkar. sedan tycker jag det är lite konstigt att man verkar ha så brottom nu mera att kalla någon pojk eller flickvän och personerna byts ju ut varje månad känns det som i många fall. Men det blir väl så om man går efter utsidan men tror man går efter insidan. Jag brukar ju kolla ganska mycket på andra och analysera vad och hur dom gör och alla tjejer tycker ju dom har världens snällaste kille osv men då brukar ju jag kunna se på dom bara så där att dom bara är ute efter en sak (behöver väl kanske inte skriva vad?) Sedan att säga att det är insidan man går efter sedan har ju de flesta en så tydlig typ utseende mässigt det tycker jag med är lite konstigt. Sedan är det många som säger att tjejer gillar killar med bra självförtroende och då brukar jag ofta fundera vad dom menar med det. För är man snygg då har man ju så klart bra självförtroende eftersom tjejerna då är trevliga, snälla och kollar på en på ett bra sätt alltså typ med ett leende på läpparna, och det säger väl sig själv tycker jag att då blir väl killen som får detta bemötande blir ju glad och positiv får en bra utstrålning alltså får ett bra självförtroende. Men vad jag har sett utav dessa killar och även tjejer är ju att med det bra självförtroendet kommer ju också en förbannelse. Man behöver inte vara snäll, man behöver inte behandla andra bra för man är en sån som är snygg och andra vill ha ändå. Så jag fattar inte det? Vad är bra med detta? Och jag ser helt ärligt inte vad som skulle vara dåligt men en kille med dåligt självförtroende eftersom iaf i min erfarenhet är personer med dåligt självförtroende väldigt snälla, omtänksamma osv. Så jag fattar inte??? Men visst man vill ha den snygga och då hittar man på något tjafs om självförtroende istället för att det ska låta bra eller något.


Ja jag brukar fundera ganska mycket på just sånna här saker förmodligen då för att jag är en sån kille som ingen tjej vill ha eller som ingen ser får man väl säga om det nu är insidan man går efter. Jag är ju 25år och har aldrig haft en tjej knappt ens pratat med en tjej utanför jobbet då eller dom gånger man måste utav andra anledningar. Och detta till stor del för att ingen vill alla har ju sitt liv och ingen har ju tid med lilla mig. Som sagt så har ju jag aldrig ränkat med att hitta en tjej som jag kommer få kalla flickvän men för det så drömmer man ju och funderar på hur det skulle vara vilket jag inte ens kan tänka mig. Att inte ligga ensam i sängen, att inte sitta och äta ensam, att ha någon att hålla i handen ute på stan, att ha någon som bryr sig om en, att ha någon som tröstar en när man är ledsen, att ha någon som vill prata med en, ha någon som ligger i ens knä i tvsoffan. Ja det finns många många fler saker som man funderar på hur det skulle vara men som jag om jag är realistisk aldrig kommer få uppleva. Jag har ju inte heller några vänner så ingen som kan hjälpa mig med detta heller så framtiden ser väl inte så ljus ut att hitta en tjej heller som ens vill vara min vän för mycket skulle ju även en vän kunna hjälpa mig med.


Blev ett väldigt rörigt första inlägg men det är ju bara en massa tankar och funderingar som måste ut och undrar ni något så är det bara att kommenter och fråga jag svarar på allt! Många som skriver det men inte menar det men det gör jag. Kommer nog förmodligen fler inlägg om detta i framtiden. Men nu ska jag ta och göra lite middag så där kvart över elva på kvällen ;)

 
 
en värmlands tjej

en värmlands tjej

25 september 2011 00:52

läste igenom ditt inlägg å tyckte allt var bra skrivet.. låter som du har ett väldigt trist liv som inte har ens några vänner.. men vadå har du inte ens NÅN kompis överhuvetaget?? :S tyckte det lät(ta inte illa upp men) lustigt å anolrunda att du är oskuld vid 25 års ålder? hmm.. visst känner till att det finns sånna som vill vara k.k å bara ha one night stand m.m å sånt ogillar ja bland fôlk.. visst ja har själv inte vart med om just sånt men vissa av mina vänner har vart med om liknande... ja har heller aldrig fattat varför det finns fôlk som bara ofta går efter utsidan å inte insidan å bara vill ha sex å inget förhållande.. vissa ligger med andra bara för att sen vilja skryta om det var dåligt elle bra. vilket ja tycker ä rätt sjukt! ja då som redan har ett förhållande tycker det ä bättre att antingen hitta den rätta(som ja till slut gjorde) som man hoppas kan hålla livet ut med å kunna lita på å inte vara otrogen mot varandra. visst låter som du verkligen vill ha nån tjej å ha som din egen flickvän å ibland är det nog lätt å finna en men ibland är det svårt å tar olika lång tid å hitta den rätta beroende på.. har en tjej kompis som ständigt letar efter att ha en ny pojkvän men hon tror att det inte finns nån som vill ha henne å ja själv som kpmpis till henne tycker ju att hon ä väldigt fin. ja ä en seriös tjej så man kan säga att ja menar det ja säger om det ja skrivit. ja är ofta väldigt ärlig av mig på vad ja tycker å tänker å det gillar mina vänner med mig.

http://mtbloggnotyours.bloggplatsen.se

Patrik

25 september 2011 01:40

Jag är ju precis som din kompis där att jag vet ju att ingen vill ha mig för jag är ju både konstig så klart som man blir när man levt det ensamma livet som jag har sedan är jag väl inte precis snygg heller så jag har ju inga fördelar där heller. Ja lustigt att jag är oskuld det är väl som omöjligt att vara något annat om inte ens några tjejer vill prata med en om man då inte vill betala för sex då så klart ;) Och nej jag kan väl inte påstå att jag har några kompisar har väl några msn vänner men inget mer.

 
Elin

Elin

25 september 2011 10:55

tycker varken det är fel om man vill ha one-night-stands just för att man njuter av sex men inte orkar ha ett förhållande av olika anledningar, eller om man vill lära känna personen först och man vill ha ett seriöst förhållande, och varför skulle det vara omöjligt för dig att hitta en tjej? det finns någon för alla brukar man säga, är du blyg eller varför har det blivit så att du inte heller har några vänner? :o kram

http://forandring.bloggplatsen.se

Patrik

25 september 2011 14:41

Jo jag är blyg sedan har jag väl alltid varit utanför så har väl blivit lite socialt isolerad och det gör väl en lite konstig i de flestas ögon. Sedan tror jag inte jag kommer kunna få en tjej för att jag ser inte bar ut, jag är ju inte speciellt intressant eftersom jag bara suttit hemma i hela mitt liv och då duger man bättre att utnyttja har jag märkt eftersom jag då inte är bra på att säga nej eftersom jag blir så glad så fort en tjej ens frågar mig något även om det typ är att hon vill låna pengar.

Och det var ju inte direkt one night stands jag menade utan mer bara jävligt korta förhållanden ett one night stand kallar man ju inte för pojkvän och säger man älskar över allt annat. hormonstyrd kärlek kanske man kan kalla det eller kåthet man ser någon snygg tror den är underbar sedan håller det en vecka eller något.

 
Evelina

Evelina

25 september 2011 12:56

Du är bara 25 år och har hela livet framför dej, men du får det att låta som om du är 98 år och ligger på dödsbädden och berättr att du aldrig kommer få ha det där specialla med någonannan. Du kommer att få en flickvänn om du vill, men bara om du vill. Sen så tycker jag att du drar alla över samma kamm, som man brukar säga, för alla är inte sådär som du beskriver. Det var bra skrivet ändå, och jag förstår dej, men du måste förbättra din självkänsla! :)

http://nagelblogg.bloggplatsen.se

Patrik

25 september 2011 14:47

men ja jag har ju missat hela min ungdom det är ju så jag menar de bästa åren. sedan har det ju inte med vad jag vill att göra för då skulle jag haft en för många år sedan det måste man vara två om. nej jag försöker ge alla nya människor jag träffar en chans men när det alltid slutar på samma sätt så blir det ju svårt till slut. och jag vet det är många som säger att man måste börja tycka om sig själv innan andra kan tycka om en men jag tror inte dom levt hela sitt liv ensam för då ser man det nog som mig att så länge ingen tycker om mig kan jag nog inte vara nöjd med mig själv eftersom det så uppenbart är något fel på mig men att ingen säger vad det är.

 
Ingen bild

!!!!!

25 september 2011 15:25

Men hallå!!! Kollar du bara på film eller???
Dom flesta blir tsm med den innan dom har SEX!!! Man är juh en player om man gör som du tror-.-"

Patrik

25 september 2011 15:28

Nej jag kollar inte på film där är det tvärt om och jag vet att man är en player då men det verkar ju de flesta vara nu mera tyvärr. Och nu räknar jag ju att om man blir ihop med någon på en lördag och har sex på onsdag så är det samma sak som att man har sex innan man lär känna någon. och jag tror ingenting jag säger bara var jag ser runt omkring mig.

 
Ingen bild

???

25 september 2011 15:31

Eru mobbad eller?

Patrik

25 september 2011 17:06

Mobbad? Jag är ensam så har inte ens någon som kan mobba mig men utanför var jag väl i skolan om det är det du tänker på? Men ja visst om man tänker alla tjejer som säger mindre snälla saker så visst skulle man kunna räkna det som mobbing men nej får jag väl svara ändå.

 
Ingen bild

Sneeeeela!!! (snälla)

25 september 2011 15:32

Kan du inte lägga utt en bild på dig???

Patrik

25 september 2011 17:04

tänker inte lägga ut någon bild på mig här tänkte vara anonym på bloggen så.

 
Ingen bild

Get a life!

25 september 2011 15:36

skaffa ett liv för i helvetet!!!! Du kan juh för fan röka, dricka och ingen säger NEJ!!! Du är juh för fan 25år!!! Gå på fester och bli full, HA KUL!!!

Patrik

25 september 2011 17:03

vilkas fester ska jag gå på då??

 
noliferN

noliferN

25 september 2011 16:18

Jag tycker det är sant det du skriver och världen är ytlig, ser man bra ut behandlas man annorlunda. Det där med insidan är rent bull som man fick lära sig när man var liten. Första intryck av en människa är ju hur personen ser ut. Mycket dömande.

Och folk har tappat respekten för kärlek och sex. Det rullas runt till höger och vänster. Folk förlovar sig efter nån dryga månaden. Blir på smällen med flera olika partners.

Som sagt det kommer alltid finnas människor som är dömande. Gäller att man står över dem, man tar ingen skit från någon. Bättra på din självkänsla! Dra ut bland folk, försök ta kontakt! Om det är svårt, dra några öl innan!

Peace.

http://nolifern.bloggplatsen.se

Patrik

25 september 2011 17:10

Men nu är det ju så att jag klarar inte den sociala biten därför jag sitter här vid datorn istället för att vara ute på krogen men det är ju lite som du säger ingen är ju intresserad utav den fula killen så länge det finns snygga i samma rum =P Och jag dricker ju så klart inte sprit heller då jag inte tror det är något man börjar med när man sitter här själv. Har ju aldrig blivit utsatt för det grupptrycket att börja dricka och nu är jag för smart för det =P

 
noliferN

noliferN

25 september 2011 17:32

Jovars krogen är ett dåligt exempel. Bara de att lite av hämningarna släpper när man dricker ju. Så från att va osocial till att bli mer social. Nu pratar vi inte om att bli stupfull utan mer salongberusad. Testa 3-4 öl en fredag kväll, så tänker du nog annorlunda ;)

Nejdå, om du inte dricker så får man finna något annat! Onlinedate? Över internet blir det ju mer att man lär känna det inre före det yttre.

http://nolifern.bloggplatsen.se

Patrik

25 september 2011 17:54

har provat de flesta onlinedating sidor skrivit till väldigt många och aldrig fått ens ett svar så det är nog profilbilden dom går på även där tyvärr. har aldrig ens fått en profilvisning där så

 
Ingen bild

www.Angelicaahlund.bloggplatsen.se

25 september 2011 18:02

till !!!!: sköt dej sj o sluta hålla på dampa ..herre Gud vafan skriv normalt :O ..om han kollar film så och?! sluta klaga på andra jävla noobjävel!

till ????:
wtf? vadå mobbad , kan man nt va ensam ändå elr ..de verkar som du har kille/tjej varje dag vafan sluta klaga på andra o tänk dej för innan du öppnar din stora feta käft.

Till get a life:
chilla .. måste han gå på fester elr? han kmr hitta en tjej nån dag ..UTAN att göra dina råd förfan :S

Patrik

25 september 2011 19:10

Jag hade en blogg förut så jag vet att ungefär hälften utav kommentarerna man får är "otrevliga" det är lite tråkigt men när man försöker få det bättre genom bloggen därför jag slutade med förra för det började bli riktigt elaka och otrevliga där får väl hoppas det inte blir samma är.

 
Ingen bild

:)

25 september 2011 18:44

Alltså snälla nån, vilka onödiga kommentarer vissa gjort! Varför posta en idiotförklarande, elak kommentar? Då är det väl för h-vete bättre att klicka vidare till en annan sida och skippa den biten? Sjukt onödigt!

Vill bara säga att jag förstår dig precis, och tro inte att det är något fel på dig eller ett du är "onormal"! Så är det inte! Du har rtt i att många, inte alla, går på utsidan och ofta är "oseriösa", n erfarenheten har vi nog alla. (Vi som öppnar ögonen och ser även det vi in vill se.)
Kan bara säga en sak (kanske inte något nytt, men ändå) GO FOR IT! Våga ta kontakt, jag lovar dig, förr eller senare hittar du någon som tycker om just dig! Borte från allt annat, låt taskiga kommentarer bara rinna av. Ja, det är svårt, kan verka omöjligt, men det går! Tro mig, du kommer hitta någon, det r jag helt säker på! Lycka till, och ge aldrig upp :)

Patrik

25 september 2011 19:18

Ja elaka kommentarer bryr jag mig inte om hellre det än folk som låtsas vara snälla när dom egentligen inte gillar en. Och jag försöker verkligen men inte lätt när man har så svårt som mig med allt men har man tur så kanske det lyckas förr eller senare även om jag inte får hjälp =P

 
Tuula

Tuula

25 september 2011 20:50

Hej. Mycket bra inlägg du skrev här.
Men, vill bara ge lite kritik. Det är mycket olika saker som gör att man tycker att om en annan människa, tror inte att utseendet betyder så mycket egentligen. Personligen så gillar jag tatuerade killar och tjejer, finns inget sexigare än en människa med tatueringar. Sen om människan i fråga är rakad eller långhårig, smal eller mullig, lång eller kort, det spelar absolut ingen roll.
Du kommer finna din drömtjej om du ger det tid, hon kommer tyvärr inte komma genom ett trollslag till dig.

MYCKET bra blogg annars. Kika gärna in min blogg också. Har två, en sexblogg och en vanlig. http://satc.bloggplatsen.se & sen den jag skickar detta inlägg ifrån..

http://carismatic.bloggplatsen.se

Patrik

26 september 2011 07:13

Hehe min drömtjej ja... =P Utseendet är ju det första man ser så gillar man inte det så blir det ju inget. men jag har försökt gå andra vägen att börja skriva till tjejer som inte vet hur jag ser ut och det brukar gå kanon ända tills jag skickar en bild så tyvärr utseendet spelar mycket stor roll har jag fått lära mig även om alla säger det inte är så ;)

 
mona:)

mona:)

25 september 2011 22:16

okey..nu fattar jag inte direkt.. om du är 25 år.. så borde du ju förlora oskulden? asså nångång MÅSTE du väl tänka dig oh ha sex? jag vet inte direkt om du är tjejernas första val ,elr sista val men ,gör så här, gå till en nattklubb ,välj en tjej om ser lite slampig ut,oh ser ut att va bra i sängen oh bjud henne på öl/sprit elr nått sånt som gör henne full SNABBT,oh gör så du själv blir full ,för då blir båda kåta oh bla bla bla ,så har ni sex? inte direkt så svårt? oh bay the way,jag e inte heller förlorat oskulden,e bara 11 typ ;P

http://smileysmona.bloggplatsen.se

Patrik

26 september 2011 07:08

Hehe ja nu är det ju så att jag är under tjejernas sista val så det är ju inte bara för mig att gå fram till någon tjej så vill dom ha sex med mig =P Jag får inte ens tjejer att vilja prata med mig =P hehe men du har nog några år kvar innan du bör förlora oskulden enligt mig ;)

 
Fia

Fia

25 september 2011 23:11

Hej! Skulle bara säga att jag tycker du är modig fast det är anonym blogg att du skriver om det här. Jag vet ju inte själv hur det är att vara du men det är tunga saker du skriver om och alla helt sjukt dumma kommentarer du står emot. Du borde vara riktigt stolt över dig själv!
Det enda jag kan säga är att jag själv varit mobbad för att jag inte sett ut som alla andra. Men dom blev i mina ögon istället något som jag kallade för ett fult ord. Jag kan bara inte förstå varför man vill vara en i mängden när man själv kan sticka ut och vara unik. Tyvärr så syns inte det i människorna som går där på stan och alla har likadana kläder och styling.
Du är grym på ditt sätt! Va rädd om dig pojken!

http://www.trustlovehope.bloggplatsen.se

Patrik

26 september 2011 07:04

Men jag är inte på något speciellt sätt jag är bara ofrivilligt ensam och isolerad har ju inget med någon stil att göra... Om det bara var så enkelt att det var bara att dra på mig några andra kläder så skulle jag slippa vara ensam så skulle jag nog göra det ;) För mig är ju kläder och andra såna saker inget som jag alls bryr mig om för det kvittar mig vad jag sitter i för kläder här i min ensamhet.

 
Ingen bild

Rie

26 september 2011 00:12

Hej! :) Jag ville bara säga tack för att du vågar skriva om det här som du gör. Jag är är en tjej som är 19 och har inte heller fått till det, vilket jag mår ganska dåligt av. Men det känns bra att läsa att jag inte är ensam och dessutom var det skönt att läsa de positiva kommentarerna, speciellt den av ":)". Tack tack tack! Hoppas det går bra för dej och att du hittar någon snart!

Patrik

26 september 2011 06:58

hej =) Men om du är tjej kan du ju inte behöva vara ensam eller det kanske var sex du menade? Hoppas det går bra för dig med =) Och går det inte så får du höra av dig till mig jag finns här =)

 
Tuula

Tuula

26 september 2011 09:09

Hej, igen :) Jag tycker inte att utseendet spelar roll faktiskt. Det är ju inte utseendet man är tillsammans med, utan människan i fråga. Eller hur?
Jag tror att du en fin människa, för vet du varför? Du verkar ha ett enormt hjärta. Sånt skiner utåt sett, och får folk att ta kontakt. Tänk inte för mycket på vad folk tycker om ditt yttre, älskar du dig själv så kan alla andra älska dig med :) Pratar jättegärna mer med dig, för du verkar kunna diskutera. MSN? :)
*kram*

http://carismatic.bloggplatsen.se

Patrik

26 september 2011 15:25

Nej det är inte utseendet man är tillsammans med men det är det man faller för ;)

 
Ingen bild

Johanna

26 september 2011 10:42

jag är 21 år, tjej. jag var oskuld fram tills i våras, redan innan jag hade sex fattar jag inte grejen med varför det ska vara så jävla mkt press på at man ska ha gjort det, helst när man går på högstadiumet.
visst sex är kul men det är knappast vad livet handlar om i slutändan och då vill jag bara tilllägga att jag är en de tjejer som ser slampig ut på krogen och inte behöver anstränga mig särsklit hårt för att ragga upp någon, så tro inte på lögnerna, bara för att en tjej klär upp sig betyder inte att hon vill ha sex, men sen så ska man aldrig lyssna på 11-åringars illustioner om sex.

Patrik

26 september 2011 15:20

Men alltså jag bryr mig ju egentligen inte så mycket om sex men jag har ju inte ens hållit en tjej i handen så det är ju inte sex jag längtar efter i första hand det är ju mänsklig kontakt. Hehe men de tjejer som klär sig och beter sig slampigt på krogen borde man väl kunna räkna med att dom är ute efter något? ;) Nu har ju inte jag haft sex men jag tänker väl lite som dig ändå att jag fattar inte varför pressen ska vara så stor men för det så är jag ju nu 25år och aldrig ens haft en tjej så jag tror inte riktigt du förstår för det känns som att du hade ett val men det har ju inte jag...

 
Ingen bild

-.-"

27 september 2011 15:43

Till: www.Angelicaahlund.bloggplatsen.se
Vem fan är det som ska svara, du eller "patrik"???!!!

Patrik

27 september 2011 21:21

bara bra om jag får hjälp så jag slipper svara på alla elaka saker själv

 
sandra

sandra

27 september 2011 22:04

Jag läste ditt inlägg och tycker det är lite synd att du känner att ingen vill ha dig och att du aldrig kan få någon tjej. Det är inte sant det finns många tjejer som går på insidan o inte alls är så utseendefixerade, utseendet växer med personligheten. En tjej vill ha en självsäker kille, det är det vi tjejer faller för,för det mesta. Jag känner många jätte fula även äckliga killar som har en ny tjej varje vecka pga att de tror på sig själva. Jag trodde att jag var jätte ful och hade inget självförtroende alls o kunde inte prata med någon. Jag trodde verkligen att jag var fulast och att ingen killar villa ha mig. Sen flyttade jag och bestämde mig för att vara mer framåt och faktiskt prata mer folk. Det hjälpte mig att tro mer på mig själv. Jag tror på att du kan hitta någon:)

http://www.sdiary.bloggplatsen.se

Patrik

27 september 2011 22:13

men alltså jag är inte en sån som är snygg men sitter och tror att jag är ful om det vore så kunde jag hålla med om att det bara går att andra på. men nu är jag ju då även så klart inte bara ful för det kan man ju även komma förbi men att man ser äcklig ut det är de värre med tyvärr annars hade jag kunnat hålla med. Och i mitt fall finns det ingen som kan komma och påstå att jag inte är för ful jo min mormor kunde faktiskt ljuga och säga det men hon var duktig på det där med att ljuga med ;)Och det har inget med självförtroende att göra om man ser så äcklig ut att folk ryggar tillbaka dom går inte i närheten av en... Jag börjar bli lite less på att folk säger det inte spelar någon roll när man ser på alla människor man möter att det gör de... men det är en fin tanke iaf att det inte skulle göra

 
Maria

Maria

4 oktober 2011 01:13

Hej Patrik!
Ser att du fått många kommentarer vilket man kan förstå genom att läsa ditt inlägg.
Jag tror så här att du lär kanske fundera (som du säkert gjort) på vad som skapar dessa känslor hos dig? Att du liksom allvarligt ger upp? Går med inställningen att du inte få en tjej osv.
Har du inte sätt filmen "The secret" så är det en bra rekomendation.
Det låter super hemskt att du skriver om att du inte har några vänner för då käns inte livet värt. Men den stora frågan är, hur blev det så?
Kan du ändra på dig? Kan du hitta nya vägar?
Sen håller jag med om det här att mycket är förbannat ytlig och jag är en tjej SOM hatar ytlighet.... USH! Bygg på din självkänsla för då kommer självförtroendet automatiskt. Och nej, alla killar måste inte ha bra självförtroende, bättre att ha bra självkänsla. Skickar en varm kram till dig, tror du behöver det! så *kramisar*

http://primula.bloggplatsen.se

Patrik

4 oktober 2011 07:09

Jag lyckas ju inte ens få tjejer som vill lära känna mig eller hitta på något så det är väl därför jag tror jag aldrig kommer få en tjej. Och att jag inte har några vänner har inte bara blivit utan jag har aldrig haft det så det kommer väl ända ifrån barndomen. Jag försöker ändra mig men det är inte mycket jag kan göra utan hjälp... kan tex inte prata med någon om jag inte har någon som vill prata med mig. kan inte en försöka gå ut och ha kul eftersom jag inte har någon att gå ut med osv. Finns inte en tjej här i världen som är ytlig enligt dom ;) Eller jo nu ljuger jag stötte faktiskt på en idag som erkände det rakt ut :D Fick slå upp ordet självkänsla där och det verkade betyda: självkänsla handlar om en god överensstämmelse mellan självförtroende och faktisk kapacitet. Och det skulle jag säga jag har jag vet precis vad jag klarar och inte...

Jag tror nog jag skulle behöva många kramar med =) men jag har faktiskt fått en iaf fast jag fick åka VÄLDIGT långt för att få den :P

 
Ingen bild

Q

4 oktober 2011 15:43

Jag har läst en hel del av dina inlägg och kan iofs förstå att du känner dig ensam och typ "mindre lyckad"...Men jag tror också att det kan vara det som skiner igenom när du väl träffar tjejer - du vill FÖR MYCKET och låter dem utnyttja dig, som dem som du fyllt på mobilen och lånat ut grejer till. Klart man ska vara snäll, men man ska vara det mot dem som förtjänar det, inte för att de ska vilja ha dig. Hårda ord kanske, men som du vet så är det inte ens fel att inte två funkar ihop.

Mitt tips till dig är att du skaffar dig en hobby, något du verkligen gillar och tror att du kan bli bra på för att på det sättet få bättre ordning på ditt självförtroende. Kanske kan du lära känna nya människor på det sättet också. Var inte så totalfokuserad på att de måste vara tjejer, lär du känna killar så får du ju nya kompisar! Med dem kan du så småningom hitta på kul saker och kanske också genom dem träffa en tjej.

Vad gäller att vara oskuld, okysst och ohålld i handen så förstår jag att det är trist som fan - men att du grottar ner dig i att det är synd om dig gör dig tyvärr inte mer attraktiv. Är det så illa så att du faktiskt har en social fobi eller är sjukligt blyg så behöver du ju proffessionell hjälp att få bukt med det.

Jag hoppas VERKLIGEN att du kan få ordning på ditt liv och så småningom också slipper vara okysst =) Lycka till!

Patrik

4 oktober 2011 17:06

men jag kommer inte så långt att jag får träffa tjejer... Och nej jag vill inte ha någon hobby! Jag vill ha människor i mitt liv inget annat... och jo det måste vara tjejer för en kille kan aldrig acceptera hur jag är finns inte en chans! nej och att jag ser så äcklig ut att dom som träffar mig inte ens kan kolla på mig hjälper säkert inte heller! Åhh jag blir så förbannad när ingen fattar hur det är! Nej man ska skaffa en psykolog, hobby och tycka man själv är jätte snygg fast man inte är det... Inget av dom sakerna hjälper ju mig att bli mindre ful och äcklig så tjejer vill träffa mig för det sitter inte i mitt jävla självförtroende JAG ÄR FUL OCH ÄCKLIG och visst jag ser det själv så klart men det gör ju även alla andra och det är ju det som är problemet så tjejer är jätte trevliga ända tills dom får veta hur jag ser ut då vill dom inte lära känna mig längre! därför jag inte har någon bild inte för att jag är så jävla snygg och försöker lura folk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 16 februari 2016 19:42

She still gives me the shakes! Bara jag ser en bild på henne så tänker jag tillbaka på min första kram och hur underbart just den tiden i mitt liv var! Läskigt! ...

Av Patrik - 6 februari 2012 18:51

Jag trodde aldrig att jag varken skulle hitta någon som ville ha mig eller någon som var lite som mig när det gäller blyghet och vad ska man säga... Isolerad   Men nu har jag iaf hittat henne och om tio dagar kommer hon hit till Sundsvall med tåget o...

Av Patrik - 27 januari 2012 22:36


Håller på att längta sönder mig till vecka 7! Hoppas på att allt går som det ska och jag ska få träffa väldens underbaraste och finaste tjej :) Blir nog att ta ledigt ifrån jobbet en hel vecka :D jag har bara tagit ledigt en dag förut på 5år :D Men d...

Av Patrik - 1 januari 2012 00:15

Vill bara kräkas på alla dom som säger dom gillar mig och är min vän men det finns inte ett piss med tid till mig så jävla underbar är jag! Sedan får man dom kommentarerna här på bloggen då som frågar varför jag inte bara slickar upp dom jävla lögner...

Av Patrik - 1 januari 2012 00:11

Ytterligare ett år har gått och jag sitter på samma jävla ställe! alla säger bara det kommer bli så himla bra men ingen vill ju själv men det kanske finns NÅGON där ute som vill tillbringa tid med en ful jävla idiot som mig!! Är så less! och ingen ra...

Presentation


Singel, 25år, okysst och ensam

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards